Letní tábor 2017 – Asterix a Obelix mise Kleopatra

01. 07. 2017 - 15. 07. 2017

Asterix a Obelix a Mise Kleopatra
1.7.-15.7. 2017

1. den
Dnes jsme dodělali potřebné práce pro chod tábora, podívali se do okolních lesů, zahráli si pár her, připravili večeři a se spoustou nových zážitků jsme usnuli ve stanech…ale moc nám to nešlo a pořád jsme si chtěli s kamarádem ve stanu povídat
Teď už ale všichni spokojeně spíme a těšíme se na další den, co že se bude dít

2. den
Ráno po snídani jsme si tábor zahájili prvním nástupem, kde jsme se i dozvěděli, co budeme celý den dělat. Dopoledne jsme měli takovou přípravu na CTH. Vyráběli jsme si vlastní pergamen z papyrusu, na které se nám budou během tábora zapisovat naše získané hodnosti (rolník, kameník, bojovník a rádce) .
Odpoledne jsme hráli hry po družinách, abychom získali první body do celkového bodování. Po výborné večeři (smažák s bramborem) jsme si trochu zasportovali a potom nás vedoucí nečekaně vzali do lesa. Tam jsme chvíli potichu seděli a čekali, co se bude dít. Když v tom se objevil dým, ze kterého vyšli čtyři egyptští otroci s nosítkami, na kterých seděla krásná Kleopatra. Ta si postěžovala, že její otroci jsou neschopní a potřebovala by nové, tedy nás…samozřejmě by byla ráda, kdyby se každý otrok vypracoval na vyšší hodnost. A každé družince dala tajný pergamen, který mají předat neznámé osobě a že vše včas poznají.
Pak už byl čas vyčistit si zuby a zalézt do svých stanů.

3. den
Vzbudili jsme se do zamračeného dne a během ranního nástupu se nám i rozpršelo. Takže jsme si dopoledne v kuchyni zahráli po družinách vědomostní soutěž Riskuj! A když se počasí trošku udobřilo, vyrazili jsme do lesa zahrát si hry a soutěže.
Po poledním klidu na nás čekala první letošní etapa CTH. Vydali jsme se na dlouhou a náročnou cestu, plnili obtížné úkoly, abychom se dostali do Gálie, kde na nás čekal druid Panoramix, který nám sdělil, že zítra se dozvíme další důležité informace. Zatím je naše celotáborová hra velkou záhadou, ale doufáme, že brzy se nám vše objasní
Po sladké večeři – buchtičky se šodo, jsme si šli vysvětlit pravidla baseballu a celý večer jsme odpalovali míčky na louce. Zítra nám to už půjde určitě lépe

4. den
Po vydatném spánku jsme si protáhli těla na ranní rozcvičce
Dopoledne jsme měli takové učení – mučení  Seznámili jsme se s buzolou a mapou, jak používat vysílačky, jestli umíme ze schůzek nějaké šifry a případně se je doučit. A někteří si zasadili do kelímku řeřichu, kterou si musí každý otrok zasadit, aby z něho mohla být vyšší hodnost. Když jsme obešli všechna stanoviště, tak jsme si zahráli na louce míčové hry.
Odpoledne na nás čekalo překvapení. Začal se promítat film Asterix a Obelix: Mise Kleopatra. Tedy naše celotáborová hra se přesněji jmenuje Asterix a Obelix a naším úkolem je pomoc Numerobisi postavit pro Kleopatru palác
Ale nejdříve se musíme nějak dostat do Egypta.
A tak jsme se vydali na cestu. Na začátku na nás čekal Panoramix s Asterixem, Obelixem a Idefixem. Museli jsme jim přinést určité předměty, aby se mohli s námi vydat na cestu. A tak jsme splnili pár úkolů a mohli jsme vyrazit. Nalodili jsme se na loď a hledali maják, který se nachází v Alexandrii, což byl náš dnešní cíl. Ale do cesty se nám přimotala parta pirátů, která nám chtěla platbu překazit. My jsme na ně, ale vyzráli a dorazili k majáku, tedy do Egypta!
Zítra se snad už předvedeme v převlecích a zapadneme tu.
Večer jsme si poseděli u ohně a poslechli si poprvé letošní hymnu

PS: Dnes k nám dorazila kontrola z hygieny a uspěli jsme na výbornou!

5. den
Vstávali jsme do hezkého dne. Ráno jsme se posilnili křupinkami s mlékem a honem jsme pospíchali na nástup, protože ten dnešní byl v egyptských převlecích  Před programem jsme ještě stihli udělat pár egyptských společných fotek.
Pak už jsme se vydali na další etapu. Tentokrát se nám vzbouřili egyptští dělníci, že za takových podmínek, které panují na stavbě paláce, nechtějí pracovat a poprosili nás, jestli bychom jim nepomohli. To se ví, že pomůžeme a tak jsme šli za Panoramixem, aby nám poradil, co máme dělat. Cíl byl jasný, musí nám uvařit kouzelný lektvar, abychom měli sílu jako Asterix s Obelixem. Jenže mu chyběla hlavní surovina k uvaření elixíru, a to vzácné bylinky a tak jsme se vydali na další putování za bylinkami. Když jsme je konečně získali, předali jsme je Panoramixovi a ten nám na ohni v kotlíku uvařit skvělý lektvar. Tak snad zítra pomůžeme s tou stavbou paláce
Odpoledne bylo zahájeno dalším nástupem, tentokrát ve sportovním duchu. Zavítala k nám návštěva až z dalekého Řecka a přinesla nám pravý olympijský oheň. Tedy čekala nás sportovní olympiáda. Vyslechli jsme si soutěžní disciplíny (trojskok, skok do dálky, hod kladivem, sprint…) a museli jsme složit slib o poctivost a fair play  a už jsme se na to mohli vrhnout! Olympiáda byla dvoukolová. První kolo bylo zakončeno štafetou po družinách, tím jsme získali další body do celk. bodování. Druhé kolo a tedy celou dnešní olympiádu zakončila královská disciplína – maraton. A jelikož jsme se všichni snažili a předvedli pěkné výkony, šli jsme za odměnu do rybníka. Dnes nám to počasí dovolilo
Doufáme, že i zítra bude tak hezky jako dnes!

6. den
Opět jsme se probudili do slunečného dne a tak jsme si ho hned osladili snídaní – chleba s medem.
Ještě než nám začal dopolední program, vrhli jsme se na škrábání brambor a při tom trénovali naší hymnu.
No a po škrábání jsme se vydali na průzkum okolních vesnic. Každá družina dostala jednu okolní vesnici, kam musela dojít a zjistit nějaké informace a splnit úkoly. Zjišťovali jsme např. nejmladšího obyvatele, jméno a věk starosty, nejnovější postavený domeček… , ale už jsme se děsně těšili na oběd, protože byl kuřízek s br.kaší, mňamka!
A jelikož jsme si naprali pořádně břicha, měli jsme trošku delší polední klid. Vzali jsme si karimatky a vlezli si do lesa a odpočívali, hráli karetní hry, četli si a psali pohledy domů
A protože dnes jsme měli pořádné teplo měli jsme odpoledne hry s vodou a ve vodě a pod vodou  pořádně jsme si zablbli a při tom se skvěle osvěžili. Na závěr těchto her jsme si každá družina postavili v lese přístřešek a musel být fakt dobrý, aby když přijde déšť, tak v něm nikdo nezmokl. Jenže déšť přišel hned po dostavění…přišli totiž vedoucí s konvemi, jednoho člena družinky posadili do přístřešku a zkusili, jestli je odolný. A pršelo jako z konve  – zmokli všichni čtyři dobrovolníci…
K večeři na nás čekali špekáčky, takže jsme došli na dřevo, zapálili oheň a opékali

7. den
Tak k nám také dorazilo ošklivé počasí a probudili se do deště, který nás trápil polovinu dopoledne. Sešli jsme se tedy v jídelně a trochu jsme si zasoutěžili. Vrhli jsme se na bingo
A protože se nám počasí nakonec trochu udobřilo a vykouklo sluníčko, vydali jsme se na další etapu CTH. Nejdříve nám byla puštěna další část filmu. A naším dnešním úkolem bylo sehnat co nejvíce kamenů na pokračování stavby paláce, a tak si je každá družina navzájem kradla a při tom jsme se vybíjeli hadrovými koulemi. Na závěr se spočítalo, kolik každá družina měla kamenů
Po obědě bylo další promítání. Moc jsme nechápali proč, ale hned jsme to hodili za hlavu, protože se rádi koukáme a vždy je nám líto, že nám to vedoucí vypnou  Po promítání jsme zjistili, že je další etapa. Tentokrát nám byl ukraden jeden člen družinky a my ho museli najít a zachránit. V této etapě nešlo zas tak o sílu a rychlost, ale o naší chytrosti a bystrosti. A hlavně to bylo o velkém štěstí, protože jsme na každém stanovišti např. házeli kostkami, tahali sirky, tipovali barvu karty… a podle toho jsme buď postoupili na další úkol, nebo se vrátili na předchozí stanoviště  Naštěstí jsme se dostali až k našim ztraceným kamarádům a osvobodili je
Večer jsme si opět zahráli baseball a všem nám to šlo mnohem lépe

8. den
Dopoledne na nás čekal přespolák, buzolák, orienťák a kimovka. Všechny naše výsledky budou započítány do celkového bodování
Před obědem jsme měli chvilku času a tak jsme si plnili zkoušky do bodování jednotlivců.
Odpoledne jsme šli na další etapu CTH. Tentokrát jsme převáželi kameny na voru, který jsme si museli vyrobit z přírodního materiálu. Kameny jsme poté po rybníce přepravili Numerobisovi, aby mohl pokračovat ve stavbě.
Po večeři jsme se převlékli do egyptského a čekalo nás pasování. Několik z nás se dostalo na druhou hodnost, tj. rolník a jen jeden z nás, a to Léňa se dostala až na kameníka
Po pasování se rozdělal oheň, zazpívali si pár písniček a pádili do spacáků.

9.tý a 10.tá den
Každá věková kategorie (mravenci, gepardi a kačeři) vyrazila na dvoudenní výlet (puťák) mimo tábor.

Mravenci:
Vyrazili jsme včera po snídani. Vydali jsme se na vlak, kterým jsme jeli až do Chýnova. Stále jsme neměli tušení, co nás čeká. Trošku jsme ťapkali, až jsme dorazili do cíle – Chýnovské jeskyně. Přišli jsme včas, převlékli se do teplejšího oblečení a vydali se na prohlídku. V jeskyni byl příjemný chládek a hezké věci k vidění  Po prohlídce jsme se přesunuli do lesa, kde jsme si uvařili večeři a pak spali pod širákem. Dnes jsme se pěšky vydali zpět do tábora. Cestou jsme uvařili oběd a vykoupali jsme se v jednom rybníce. A jelikož jsme byli od tábora celkem daleko, popojeli jsme kousek vlakem  a velkým zážitkem byl také nákup v obchodě

Gepardi:
Vyrazili stejně jako mravenci po snídani, jen nešli na vlak do Mezna, ale do Sudoměřic a cestou se vykoupali v Sudoměřickém rybníku. V Sudoměřicích si počkali na vlak a přes Tábor dojeli až do stanice Nová Cerkev. Vyrazili směr Pelhřimov po modré turistické a znovu  se vykoupali v místním rybníce, po vykoupání se přesunuli do lesa na přespání a navečeřeli. Dnes jsme šli do muzea strašidel, naobědvali se, nakoupili si v místním obchůdků a vykoupali jsme se v rybníce Nohavička  Zpět do tábora jsme také jeli vlakem.

Kačeři:
Probudili nás v noci ze soboty na neděli, zabalili jsme si a šli kousek za tábor přespat do lesa. Ráno jsme vyrazili na vlak a jeli do Benešova. Tam jsme navštívili místní bazén a interaktivní výstavu Experimenta, poté jsme vyrazili na cestu. Došli jsme do Bystřice u Benešova a tam jsme přespali. Dnes jsme se museli pěšky vrátit do tábora, takže jsme šlapali a šlapali, ale došli jsme  I my jsme navštívili obchod.

Úspěšně dorazili všechni z puťáku před večeří do tábora  a tradičně každá skupina zakončila originálním způsobem puťák, který i tradičně skončil skokem do rybníka
Tyto dva dny jsme si užili!

11. den
Dneska jsme si trošku přispali po tom včerejším putování, nasnídali se a těšili se, co nás čeká.
Vrhli jsme se na úkolovku – hra plná vědomostních otázek (šifry, mapové a pohodové značky, vaření, uzle, příroda, zdravověda a oddíl), za které jsme získávali písmenka, pomocí kterých jsme vyluštili zprávu. Z té jsme se dozvěděli, kde najít mapu k ukrytému paláci Kleopatry. Všichni jsme mapu získali a už jen čekali, kdy se zase setkáme s Kleopatrou.
A po obědě to vypuklo, pustil se nám opět film a šli jsme podle mapy do paláce. Kleopatra byla na nás naštvaná, že jsme ji podali otrávený zákusek – perník a že nás zavře do vězení. A opravdu, celá družina byla uzavřena do vyznačeného území. Ale jelikož jsme chytří, tak jsme se dostali ven a putovali, abychom našli protijed. Když jsme ho získali, tak jsme ho vypili, a s protijedem v sobě, šli opět za Kleopatrou a perník před ní ochutnali a nic se nám nestalo. Kleopatra vše vzala zpět a omluvila se nám
Večer vypukla velká talentová show – Ontario hledá talent. Do prvního kola se přihlásilo mnoho účastníků. Někteří postoupili rovnou do finále, jiní zas do druhé kola, kteří budou muset ještě jednou předvést svůj talent, aby ujistili porotu, že do finále také patří.

12. den
Pro změnu nás dopoledne čekala etapa CTH. Nyní jsme se museli pro Caesara maskovat do polního a lesního prostředí, tedy museli jsme dva dobrovolníky z družinky zamaskovat do přírodních materiálů. Druhou částí etapy bylo, nepozorovaně se připlížit do tábora a rozluštit zprávu, která byla po celém táboře rozvěšena a rozdělena po písmenkách.
Po etapě jsme se vrhli na výrobu ručního papíru. Natrhali jsme kusy papíru a rozmáčely ve vodě. Vyrobili si síťky na lisování a večer nejstarší z družinek vylisovali konečný papír. Doufáme, že ho brzo k něčemu využijeme
Odpoledne jsme šli do lesa zahrát si hry, pak trénovali na druhé kolo Ontario hledá talent. A před večeří to opět vypuklo. Ti co včera, postoupili do druhého kola, dnes museli předvést opět svůj talent. Pár z nás postoupila do finále. Už se na to velké finále těšíme.
Po večeři byla volná zábava. Někdo šel na louku hrát míčové hry, jiní se připravovali na finále talentu a někdo si dodělával zkoušky z hodností.

13. den
Pomalu se blížíme ke konci tábora a tím máme víc a víc věcí na práci. Ráno nás probudila hudba a měli jsme taneční rozcvičku  Po snídani jsme si na rychlo ještě dodělávali hodnosti. Pak šli do lesa postavit pevnosti na velkou bitvu. Po dostavbě pevností jsme sebrali hadrovky a vrhli jsme se na boj proti římským vojákům, protože nám přišli zbořit náš rozestavěný palác. A tak vypukla velká hadrovková bitva. Samozřejmě jsme zvítězili a ty zlé římany zahnali.
Po obědě jsme měli zkrácený polední klid a honem jsme se museli připravit na poslední závěrečnou etapu. Vše započalo získáním lektvaru od Panoramixe. Ten jsme vypili až do dna. Cílem etapy bylo rychle předat Kleopatře vzkaz, že César chce zbourat palác. Napsali jsme tedy inkoustem tento vzkaz na papír, který jsme včera vyrobili. Pak jsme museli na rychlost oškrábat brambory a podle toho, kdo je oloupal jako první, směl vyrazit na trasu. Souboj byl velmi těsný, takže k prvnímu úkolu všechny družinky utíkali, aby tam byli první  protože celá etapa byla na čas a každé zdržení nahrávalo k vítězství jiné družince. Jenže cestou necestou ještě na nás číhali Césarovi vojáci, před kterými jsme se museli vždy schovat. Když jsme to nestihli, čekala nás penalizace a museli jsme si na pět minut sednout a odpočinout si, dál jsme putovat nemohli. Čekali nás úkoly, kdy jsme soutěžili proti vedoucím např. v zatloukání hřebíků, vhazování mincí do skleničky, která plavala v kýbli s vodou…když jsme proti vedoucímu prohráli, opět nás čekal pěti minutový odpočinek  byla to velká makačka, teď šlo o všechno. Nakonec jsme každá družina dorazila ke Kleopatře a předali ji vzkaz. Ta nám velice poděkovala a řekla, že se ještě určitě uvidíme.
Po večeři jsme dokoukali zbytek filmu a přišla návštěva – samotný César a Kleopatra. Ta mu pěkně vynadala, že její palác ničit nebude a že se musí egyptskému lidu omluvit. César tedy tak učinil a mohla začít párty  Připili jsme si na zdraví bublinkami a mohli slavit. Měli jsme přichystané občerstvení a také hazardní hry  Rozdali se nám dolary za bodování stanů a mohli jsme to roztočit. Soutěžili jsme ve hře kámen, nůžky, papír, oko bere, ruleta, skořápky či magický řetízek. Za vyhrané penízky jsme poté mohli navštívit místní kuchyňský obchůdek a nakoupit si dobrůtky. Do toho všeho nám hrála prima hudba
Ale den nám ještě neskončil. Po mejdanu jsme se vrhli na noční hru – šátky. Rozdělili se na tři skupiny. Každá skupina si v lese umístila na strom šátek a pak jsme si ho navzájem kradli.
To byl zase náročný den plný zajímavých aktivit

14. den
Dnešek byl odpočinkový. Zahráli jsme si velké člověče nezlob se! A poté kratochvílné hry, jako latrínu, brouky chrobáky a doktora Bolíta
Nakonec nás čekal závěrečný nástup, kdy se vyhlásili všechny výsledky a rozdali se odměny  (V CTH to dopadlo 1. Červení tučňáci 2. Zelení tygři 3. Žlutí medvědi 4. Modří poutníci a v celkovém bodování 1. Modří poutníci 2. Červení tučňáci 3. Zelení tygři 4. Žlutí medvědi )
Večer jsme si poseděli u ohně, zazpívali si a vyrazili na kutě. Zítra nás čeká velké balení.
Na všechny se zítra těšíme!
15. den
Poslední zpravodajství:
Ráno jsme vstali dřív než obvykle byl poslední den a my museli zabalit svoje věci a to není nic jednoduchého . Takže posilněni snídaní jsme se na to vrhli zabalili a připravili věci na odvoz, následně se začala bourat půlka tábora a nakládat na přistavěný valník.
Když byl naložen přijel pán s traktorem – říkáme mu mladý Cipísek  a valník odvezl do Mezna. V táboře mezitím nasedlo několik Kačerů, někteří vedoucí, bývalí členové a i někteří rodiče do aut a odjeli do Mezna odnosit a uklidit podsadové stany do naší táborové základny Mezno. A to je konec tábora

Zkopírováno z FB zpravodajství, autor Špejle. Upravil do odd.kroniky Dandy

Na fotky z tábora přejdete kliknutím na tento text 🙂