Letní tábor 2024

29. 06. 2024 - 13. 07. 2024

Cena: 4 200 Kč

V sobotu 29.6.2024 se sejdeme na parkovišti u Shell a budeme v 10:45 odcházet.
Věci nám poveze velké vozidlo, do batůžku do vlaku dejte dětem propisku, jídlo a pití na cestu – začínáme až večeří.
Na sraze budeme vybírat:
– Zdravotní posudek od lékaře, který nebude vystaven dříve než 13.7.2022
– Bezinfekčnost – https://www.oddilontario.cz/wp-content/uploads/2016/11/PROHLASENI-ZAKONNYCH-ZASTUPCU-DITETE.doc (tuto a ne jinou)
– Případné léky v obálce se jménem.
Seznam věcí naleznete na webu Seznam věcí na letní tábor 2024

Kronika:

Sobota:

Dnešním dnem všem začaly prázdniny a tím pádem nám i krásné dva týdny plně zážitků.

Po vybalení a osvěžení v rybníce jsme si večer zahráli pár písniček u ohně .

Neděle:

Dnešní den byl ve znamení příprav, abychom si všichni přišli jako praví indiáni. Večer jsme se dozvěděli strašlivou zprávu, že chtějí přes naše obydlí stavět železnici. A my s tím musíme něco udělat

Pondělí:

Po snídani jsme se pokoušeli dostat na vyšší hodnosti, abychom nebyli pouze obyčejní indiáni. Někteří z nás už se dostali mezi lovce. Nejstarší pak pomohli se stavbou teepee a začali jsme boj s našimi nepřáteli z řad železničářů.

Úterý:

Během dopoledne jsme si trochu zaběhali při přespolním a orientačním běhu . Druhá část dne byla v duchu příprav na indiánský život. Pekli jsme sladké šneky, vyráběli tomahawky. Při večeři nám zmizel totem, který nás chrání, a tak jen všichni doufáme, že se nám do rána nic nestane.

Středa:

Ráno jsme si trochu zasoutěžili v týmových soubojích, před obědem jsme ještě stihli připravovat vystoupení na blížící se „Ontario má talent“. Naše další kroky se ubíraly na etapu CTH tentokrát i mimo tábor. Před spaním jsme si ještě zazpívali pár starších hymen a naučili se i tu novou letošní.

Čtvrtek:

Díky dnešní celodenní etapě jsme se podívali i do vzdálenějších míst od našeho tábořiště. Po cestě jsme plnili různé úkoly, abychom si udobřili ducha vody a naše indiánská vesnice měla do konce tábora vody dostatek.

Po večeři už probíhaly přípravy v podobě castingu na zítřejší natáčení filmu.

Pátek:

Dnešek byl ve znamení natáčení táborového filmu . Všichni herci se vžili do svých rolí, jak nejlépe mohli. Večer jsme se rozdělili do 4 skupin, které si navzájem uvařili večeři. Následně jsme byli jako v pořadu Prostřeno a hodnotili jídelníček ostatních.

Sobota:

Ráno jsme si zasoutěžili při družinkových štafetách a dohráli souboje ve vybíjení.

Odpoledne jsme si potřebovali udobřit ducha ohně a museli jsme postavit vory a na rybníce uvařit vajíčko.

Neděle:

Dnešní propršený den jsme využili k odpočinku, trochu si zriskovali při hře Riskuj, někteří si zamotali prsty při výrobě paracordových vážek.

Naštěstí se na nás na chvilku počasí usmálo a stihli jsme i rychlou etapu.

Pondělí:

Ráno jsme se rozdělili na 3 skupinky a každá se vydala po své ose na dvoudenní výlet.

Nejmladší mravenci vyrazili do Tábora, jejich cestu provázelo zpívaní táborových písní, podívali se na toto město z rozhledny Babina a pomáhali Pipi Dlouhé punčoše s jejím těžkým úkolem.

O něco starší gepardi vyrazili na puťák už opravdu brzo ráno, když zbytek tábora ještě spal. Vyluštili si, že mají dojet do Pořína a za cesty si také zpívali táborové písně. Letos se nám konečně pořádně navrátila kytara, oddílové sedánky i táborové hymny, tak je to zřejmě opravdu chytlo! Cestou se vykoupali, stavili v obchůdku a dokonce i potkali skupinku nejstarších kačerů a klaunů . Večer se gepardi utábořili v lese , kousek od moc pěkné studánky

Ráno jsme si my starší sbalili na puťák pouhých deset věcí a potom se rozdělili do dvou týmů. Každý tým dostal mapu s místy, která byla za různou bodovou hodnotu, a podle kterých jsme vytvořili naši trasu tak, abychom stihli včas dojít do Ratibořských Hor. Cestou jsme se fotili na místech z mapy a sbírali tak body, za které si nakoupíme večeři. V Ratibořských Horách jsme potkali i skupinu gepardů a sešli se s vedoucími, kteří nám koupili zmrzlinu. Pak jsme šli za získané peníze nakoupit večeři a snídani na další den. K rybníku, kde jsme se utábořili na noc, jsme ušli ještě další tři kilometry. Celkem jsme za pondělí nachodili před dvacet kilometrů.

Úterý:

Během dopoledne se nejmladší podívali do ZOO Tábor, podívali se na zajímavá zvířata , dokonce tam někteří našli své zvířecí jmenovce. Při návratu do tábora ukončili své dobrodružství s Pipi, která je odměnila sladkou odměnou za jejich pomoc.

Gepardi dneska ráno už vyrazili o něco později. Začli přechodem bažin a skončili na zmrzlině za odměnu. Celý den bylo hrozné vedro, takže si to skutečně zasloužili . Před večeří se navrátili do tábora, kde se velmi rádi ochladili v rybníce a najedli pořádné večeře. Prý si celý puťák moc užili !

Ráno jsme my starší vstali brzo, nasnídali se a sbalili stany. Podle nové mapy s body jsme vyrazily směrem k Táboru, kam jsme měli do oběda dojít. S vedoucími jsme se sešli u táborské zoo. Skupina která přišla dřív do zoo šla, a druhá se vrátila do Tábora nakoupit si oběd a za vlastní peníze i nějaké sladkosti. Obě skupiny se potom sešly na nádraží, a za peníze opět získané z bodů na mapě jsme se všichni svezli až do Mezna. Tam jsme chvíli poseděli v mekáči a pak došli těch pár zbývajících kilometrů zpátky na louku. Celkem jsme za puťák ušli kolem 40 km.

Středa:

Před obědem jsme si ověřili své znalosti o mapách , přírodě, vaření a našem oddíle v tradiční úkolovce.

Odpoledne už bylo přijatelnější počasí, mohli jsme tedy dokončit naší soutěž Ontario má talent a následně si mladší projeli Alfonzovou  rallye.

Den jsme zakončili návštěvou železničářů a snad brzy najdeme totem.

Čtvrtek:

Ráno jsme se přesunuli do Paříže a zasportovali si při Olympiádě . Odpoledne jsme se vydali na poslední cestu celotáborové hry, abychom mohli vyhnat železničáře a večer jsme úspěšný boj oslavili při diskotéce.

Pátek:

Dopoledne jsme si zahráli kratochvilné hry, jako je třeba Latrýna. Odpoledne jsme začli závěrečným nástupem s velkou hromadou odměn a poté si trochu zariskovali u hazardu a za vydělané dolary nakoupili něco dobrého v obchůdku. Po večeři jsme po družinkách předvedli nacvičené scénky na téma indiánů a vrtulníku. Pak už začali přijíždět první rodiče, tak jsme si s nimi zazpívali u ohně.

Sobota:

Za dopoledne jsme zbourali celý tábor a vynosili podsady do Mezna na půdu. Na závěr jsme si dali k obědu guláš!

Z facebookového zpravodajství (Monča, Klárka a Adam)

Upraveno do oddílové kroniky (Adam)